به گزارش قاصدنیوز، حمیدرضا نخعی صبح امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط 2 قطار شهری مشهد اظهار داشت: در خط 2 قطار شهری مشهد و ایستگاه میدان شهدا روش اجرای حفاری قطار شهری با توجه به اینکه بناها در عرصه میدان شهدا در حال ساخت بود و امکان اجرای عملیات به صورت روباز وجود نداشت به شکل متفاوتی صورت گرفت.
وی افزود: از طرفی سطح آبهای زیرزمینی بسیار بالا بود که این خود سبب تعطیلی پروژه شده بود و با توجه به این مشکل چاههایی به عمق 15 متر حفاری شد و ایستگاه میدان شهدا باید به 20 متر تعریض شود که از سه روز دیگر این تعریض آغاز میشود و از هفته دیگر حفاری از میدان راه آهن با دستگاه تی.بی.ام به سمت میدان شهدا صورت میگیرد.
نخعی بیان داشت: برای ورود دستگاه حفار مکانیزه در ابتدا باید کفسازی در ایستگاهها انجام شود تا دستگاه تی.بی.ام وارد ایستگاه شود و از 13 ایستگاه خط 2 فقط میدان شهدا و میدان سعدی کفسازی نشده است.
معاون شهردار مشهد گفت: از 14.5 کیلومتر خط 2 قطار شهری 12 کیلومتر آن حفاری شده و مقدار حفاری در روز دستگاه عادی روزانه 20 متر است و با توجه به نیروهای متخصص ما تا روزی 34 متر نیز در کشور رکورد زدیم.
نخعی ادامه داد: سختترین کار خط 2 قطار شهری مشهد میدان شهدا بود و به خاطر همین این بخش سه سال زمینگیر بود و با توجه به آبهای زیرزمینی مسیر هم طوری طراحی شده که کمترین عبور را از زیر ساختمانها داشته باشیم.
منبع: فارس
http://www.ghasednoor.ir/fa/tiny/news-3700
ارسال نظر