تاریخ خبر: کد خبر: 8450

«قاصدنیوز» گزارش می‌دهد

اعتراض اهالی روستای بازحوض علیا به انتقال آب این روستا به شهر مُلک آباد/ چاه قبلی 200 هکتار زمین را خشکانده است

اهالی روستای باز حوض علیای در نامه‌ای اعتراض خود را به حفر یک چاه آب دیگر در اطراف این روستا اعلام کردند. اهالی این روستا معتقدند که حفر این چاه سبب خشکسالی می‌شود همانطور که حفر چاه قبلی نزدیک به 200 هکتار از زمین‌های روستای باز حوض را خشکانده است.

به گزارش «قاصدنیوز»، اهالی روستای باز حوض علیا در نامه‌ای اعتراض خود را به حفر یک چاه آب دیگر در اطراف این روستا اعلام کردند.

 

اهالی این روستا معتقدند که حفر این چاه سبب خشکسالی می‌شود همانطور که حفر چاه قبلی نزدیک به 200 هکتار از زمین‌های روستای باز حوض را خشکانده است.

 

به گفته‌ی اهالی روستا آبی که از چاه جدید استخراج می‌شود قرار است به شهر مُلک آباد منتقل شود. شهری که آن هم چندی است با بی‌آبی رو به روست و چاه‌هایی که در آن حفر می‌شود یا به آب نمی‌رسند یا آب آن شور و غیر قابل استفاده است.

 

اهالی روستای بازحوض چندین بار نسبت به حفر این چاه اعتراض کرده‌اند که این اعتراض‌ها بعضاً به بازداشت چند نفر از اهالی و مسدود شدن راه ورودی روستا ختم شده است. شنیده‌ها همچنین از برخورد و کتک کاری اهالی این روستا حکایت دارد.

 

در همین حال و پس از به نتیجه نرسیدن این اعتراض‌ها، اهالی روستا با ارسال نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر امام جمعه مشهد، استانداری خراسان رضوی، فرمانداری مشهد، شهرداری مشهد و شهرداری ملک آباد گلایه خود را از حفر چاه آب در این روستا ابراز کردند.

 

در این نامه آمده است:

چنانچه حفر آبی که به بهانه خدمت به زائران امام رضا علیه السلام در داخل روستا با اعمال زور همراه با ضرب و شتم از طرف شهرداری ملک آباد در حال انجام است صورت بگیرد، باعث خشک شدن باغات و زمین‌های کشاورزی می‌شود و حدود 400 نفر از اهالی روستا که هم اکنون مشغول و خودکفا هستند به جمع بیکاران افزوده می‌شوند که این مساله با منویات امام و مقام معظم رهبری منافات دارد. لطفاً هر چه سریع‌تر از وقوع این حادثه جلوگیری کنید.

 

در ابتدای این نامه با اشاره به بیانی از امام خمینی(ره) آمده است: خدا نیاورد آن روزی را که سیاست ما و سیاست مسئولین کشور ما پشت کردن به دفاع از محرومین و روی آوردن به سرمایه‌دارها گردد.

 

photo_2016-10-29_12-02-49

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون