تاریخ خبر: کد خبر: 8504

با گذشت دو هفته از توهین علی مطهری به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

حمایت‌ها از آیت الله علم الهدی همچنان ادامه دارد

از ماجرای توهین علی مطهری به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دو هفته‌ای می‌گذرد. البته این توهین‌ها و تهمت‌ها بعد از نامه‌نگاری مطهری نیز ادامه یافت و افرادی دیگر، هر چند غیر مستقیم‌تر، همان خط جناب نائب رئیس را دنبال کردند.

حمایت‌ها از آیت الله علم الهدی همچنان ادامه دارد

به گزارش «قاصدنیوز»، از ماجرای توهین علی مطهری به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی دو هفته‌ای می‌گذرد. البته این توهین‌ها و تهمت‌ها بعد از نامه‌نگاری مطهری نیز ادامه یافت و افرادی دیگر، هر چند غیر مستقیم‌تر، همان خط جناب نائب رئیس را دنبال کردند. برای نمونه معاون وزیر ارشاد توییت کرد که «تصویرسازی طالبانی از شهر امام مهربانی‌ها، غم‌انگیزتر از شهادت اوست» و همین بهانه‌ای شد تا باز فرصت طلبان فضا را برای هجمه به امام جمعه مشهد مهیا ببینند.

 

با این حال، در طول این دو هفته تشکل‌ها و شخصیت‌های مختلفی به دفاع از نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برخواستند و با بیانیه و مصاحبه و نامه و ... موضع حمایتی خود را از امام جمعه مشهد ابراز داشتند. در تازه‌ترین این واکنش‌ها روز گذشته جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم در حمایت از نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی بیانیه‌ای خطاب به آیت‌الله علم‌الهدی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: هجمه‌های 7 سال گذشته علیه حضرتعالی از سوی زخم‌خوردگان فتنه 88 طراحی و به دست افراد آگاه یا ناآگاه که ملعبه دست دشمنان هستند اجرا می‌شود تا بدین‌ وسیله از مواضع عمارگونه امام‌ جمعه مشهد مقدس انتقام بگیرند.

 

این بیانیه می‌افزاید: علت ادامه‌ این هجمه‌ها اصرار شما بر مواضع انقلابی و اسلام ناب و دفاع از آرمان‌های انقلاب و منافع امت مسلمان ایران است، شما نیز می‌توانستید چون برخی دیگر از خواص، سکوت کنید و صدالبته به‌واسطه این سکوت مورد تشویق قرار گیرید اما به‌عکس سنگر و خاک‌ریز شدیدی در مقابل جریانات التقاطی و افراطی ایجاد کردید و تابلوی ارزش‌های دینی و مذهبی شدید.

 

این بیانیه در ادامه با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور محترم فرمودند لغو قانونی سخنرانی یک فرد مایه شرمساری است، آورده است: سؤال این است وعده‌های روی زمین‌مانده دولت در قبال مردم نجیب و شریف ایران شرمساری نیست؟ آیا توجه نکردن به دغدغه حدود یک‌میلیون خانواده اهالی خراسان که گرفتار بی‌مدیریتی دولت در ماجرای پدیده شاندیز، موسسه میزان و... شده‌اند و بلایای زیادی را تحمل کردند شرمساری نیست؟ مردم خوزستان و ایلام نفس‌هایشان به گره افتاده کاش رئیس‌جمهور محترم و مجلس محترم دستوری فوری برای حل حیات مردم مقاوم آن دیار می‌دادند؛ آیا این مایه شرمساری نیست؟

 

خانواده های شهدای مدافع حرم در این بیانیه تأکید کردند: آیت‌الله علم‌الهدی ان‌شاءالله خسته نشوید چراکه دشمنی‌ها ناتمام است و ادامه‌دار، انتظار داریم همچنان مبارز و انقلابی در سنگر ولایت بمانید، اگر امروز مشهد به لطف خون شهدا و بخصوص شهدای مدافع حرم سرآمد جهان اسلام شده است به‌واسطه دلسوزی‌ها و پشت‌گرمی‌های جنابعالی بوده است و ما تا زمانی که شما پیرو ولایت باشید پشت سر شما هستیم و دلگرمی ما به شماست.

 

این بیانیه را خانواده شهدای مدافع حرم: اسدی، قاسمی‌دانا، جهانی، کوهساری، عارفی، عطائی، بختی امضا کردند.

 

همچنین روز گذشته و در حاشیه جلسه علنی شورای شهر مشهد چند عضو این شورا ضمن محکوم کردن توهین‌ها و اتهامات به نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حمایت خود را از امام جمعه مشهد اعلام کردند.

 

دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شود

درهمین‌رابطه، غلام‌رضا بصیری‌پور عضو شورای‌شهر مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره لغو سخنرانی آقای مطهری مربوط به دستگاه قضایی است، اظهار کرد: البته باید دید پشت این مسئله چه بوده است؛ بااین‌حال، ما خیلی سخنرانی این فرد یا هر فرد دیگری را مهم نمی‌دانیم که جلوی آن گرفته شود. بصیری‌پور با تاکید بر اینکه فضای کشور و فضای شهر نیاز به آرامش دارد، تصریح کرد: مسئولان نباید سبب‌ساز حواشی برای شهر و مسئولان آن باشند.

 

وی دررابطه‌با نامه آقای مطهری و الفاظی که در آن به کار برده شده است، گفت: بیان چنین الفاظی به‌هیچ‌عنوان کار درستی نیست؛ چراکه شأن امام‌جمعه شهر مقدسی چون مشهد و شأن مدیران استان به این اصطلاحات آمیخته نیست و بنده به‌هیچ‌عنوان چنین شیوه‌ای را تایید نمی‌کنم. وی افزود: اگر استفاده از این کلمات به‌عنوان تهمت باشد، باید دادستان به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شود و اقدامات خود را انجام دهد. اما بااین‌حال چهره‌ها و مرجع‌هایی که روی این افراد نفوذ دارند باید تذکراتی را درجهت تکرارنکردن کلماتی همچون داعشی و طالبانی بدهند.

 

نماینده ولی‌فقیه پدر معنوی شهر است

همچنین عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس جبهه پیروان امام و رهبری استان با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه هر شهر به‌عنوان پدر معنوی شهر شناخته می‌شود و چتر حمایت این پدر برروی همه جریان‌های سیاسی وجود دارد، اظهار کرد: همه جریان‌های سیاسی با نماینده رهبری در استان‌‌ها تعامل دارند و این تعامل از طریق آیت‌ا... علم‌الهدی هم وجود دارد. سید جلال فیاضی بااشاره‌به اینکه در ادبیات و تعامل جریان‌های سیاسی با مسائل، متاسفانه در کشور مقداری از اصول اخلاق رقابت سیاسی خارج شده‌ایم، تصریح کرد: بین مردم‌سالاری دینی و لیبرال دموکراسی فرق‌های مختلفی است، اما شاخص‌ترین تفاوت اخلاق است.

 

فیاضی افزود: متاسفانه سال‌هاست اصول اخلاقی در رقابت سیاسی در کشور ما زیرپا گذاشته می‌شود و ادبیات رقابت سیاسی ما از ادبیات اخلاق‌مداری در سیاست فاصله گرفته است.

 

وی عنوان کرد: توهین، تهمت و افترا نسبت‌به رقیب سیاسی و به طریق اولا نسبت‌به روحانیت و شخصیت‌های مورداحترام جامعه، کار نادرستی است و به‌طورقطع بسیاری از لغزش‌های دیگر جامعه مثل ناهنجاری‌های فرهنگی و سیاسی و فسادهای اقتصادی جامعه امروز ما متاثر از کاهش اخلاق در سیاست‌ورزی مسئولان سیاسی است. رئیس جبهه پیروان امام و رهبری خراسان‌رضوی افزود: وقتی حرمت رعایت اخلاق در جامعه شکسته می‌شود، دیگرمسائل نیز حرمتی نخواهند داشت.

 

 همچنین عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه هجمه به علما، شخصیت‌ها و بزرگان دینی و سیاسی، حکایت از میزان تاثیر‌گذاری این افراد دارد، اظهار کرد: این هجمه‌ها نشان‌دهنده این است که این افراد چقدر در عموم جامعه تاثیر‌گذار هستند اما برخی افراد با دید محدود خود می‌خواهند با اهانت و هجمه، رویکرد مردم را نسبت ‌به آن‌ها عوض کنند. محمود عامری‌فرد افزود: معمولا افرادی که هجمه ایجاد می‌کنند، رویکرد سیاسی دارند و این افراد باتوجه‌به رویکرد مردم مشهد در حمایت از علما، مراجع و افراد ولایت‌مدار احساس خطر می‌کنند و دلهره دارند؛ بنابراین با این فضاسازی و دعوت از افراد هنجارشکن مثل آقای مطهری و صحبت‌های این افراد سعی در تغییر رویکرد مردم انقلابی مشهد دارند. وی بااشاره‌به اینکه این سخنان نشان‌دهنده بسترسازی این جریان‌های سیاسی برای پیروزی در انتخابات پیش‌ روست، عنوان کرد: این افراد چون رأس هرم و پایه انقلاب را جریان‌های عالم دینی و علما می‌دانند، اولین نقطه هدف و هجمه خود را به‌سمت علما می‌برند و دست به اقدامات سخیف، هنجارشکنانه و اهانت‌های متفاوت می‌زنند. عامری‌فرد تاکید کرد: با این‌گونه سخنان و حرکات، این افراد سعی در مخدوش‌کردن علما به‌ویژه عالم برجسته‌ای چون آیت‌ا... علم‌الهدی دارند اما مردم مشهد و مردم ایران قدر این علما را می‌دانند و تاریخ ثابت کرده است که عملیات‌های روانی هیچ‌گاه نتیجه نداشته و همه بدانند که روزبه‌روز به محبوبیت آیت‌ا... علم‌الهدی افزوده می‌شود.

 

در همین راستا، جواد آرین‌منش نماینده پیشین مردم مشهد در مجلس نیز در این زمینه گفت: در جامعه‌ای که ما مدعی اخلاق اسلامی هستیم، طبیعی است که باید رفتارها مبتنی‌بر اصول اخلاقی و اسلامی باشد. وی بااشاره‌به اینکه رعایت شأن و شئونات نماینده مجلس و از آن‌طرف، رعایت حرمت روحانیت به‌ویژه امام‌جمعه مشهد و نماینده ولی‌فقیه بر همه لازم است، عنوان کرد: بنده نه لغو سخنرانی آقای مطهری را صحیح می‌دانم و نه ایراد کلماتی همچون «طالبانه» یا «داعشی» را ازسوی گروه دیگر، تایید می‌کنم؛ بنابراین همه باید اخلاق‌مدارانه با موارد برخورد کنند.

 

کلمات کلیدی

  • شکوفه احمدی 0 0


    خطاب به سران فتنه
    ای مایه فتنه و نفاق ، ای حامی منکر ، سکوت
    مولای ما علی است ، سنگ مَحَک به نام اوست
    هزار گدا مُرد و یکی نام و نشان نداشت
    بهتر ز تو ، که کوله بارت پُر از گناه است
    حبیب رضا غفّاریان شیرازی شهروند نمونه مشهد

ارسال نظر

تریبون