تاریخ خبر: کد خبر: 9018

دلایل انصراف کلایی از زبان خودش/ تبعیت‌های سیاسی از تهران تازه شروع شده است

محمدرضا کلایی که در آخرین مرحله فرایند انتخاب شهردار مشهد از حضور در این فرایند انصراف داد دست به قلم شد تا از دلایل این انصراف سخن بگوید.

به گزارش «قاصدنیوز»، محمدرضا کلایی که در آخرین مرحله فرایند انتخاب شهردار مشهد از حضور در این فرایند انصراف داد دست به قلم شد تا از دلایل این انصراف سخن بگوید.

 

کلایی در بخشی از نامه سرگشاده خود که خطاب به امیرشهلا منتخب شورای مشهد نوشته است، با اشاره به تز «اجماع اصلاح‌طلبان و رای قوی به شهردار» تصریح می‌کند: من اگر به جای افکارعمومی بودم، این سوال را می پرسیدم که اگر می‌دانستیم که با رای ضعیف امکان عملکرد قوی نداریم، چرا وارد فرایند شدیم؟

 

او همچنین نوشته که برآوردها از شورای شهر نشان می‌داده است که با رای قوی اعضا، شهردار مشهد خواهد شد اما در ادامه کار سه مساله مانع از این امر شده است.

 

اول؛ عدم حمایت جوان‌ترین عضو شورا آن هم در میانه راه، علی رغم نظر اولیه و همچنین تشکیل گروهی توسط او برایِ دادنِ "رای منفی به کلایی"

 

دوم؛ ارایه اطلاعات نادرست و بی پایه و شایعه‌پراکنی و تشکیل جلسات سلبی و کمپینِ "نه به کلایی" توسط اتاق فکری متشکل از برخی‌ها. کلایی معتقد است این فرایند در کنار کمپین های مجازی سعی در خالی کردن دل منتخبین داشته که موفق هم شده است.

 

و سوم؛ عدم حمایت بسیاری از بزرگ ترها و ریش سفیدهای جریان اصلاحات و مخالفت بیش از میزان پیش بینی شده آنها

 

نامه سرگشاده کلایی که فقط به همین بند‌ها خلاصه نمی‌شود نشان می‌دهد اختلاف‌ها در شورای شهر مشهد خلاف آنچه که وانمود می‌شود، جدی است و اعضا حتی حاضر هستند اتاق فکر راه بیندازند و علیه یکدیگر کمپین بزنند.  

 

نکته اسف‌بار دیگر نقش و تاثیر تهرانی‌های اصلاح‌طلب بر اعضای شورای شهر مشهد است. مساله‌ای قابل پیش‌بینی که کلایی نیز به آن صحه گذاشته است. رفتار سیاسی اعضای شورای شهر و تاثیرپذیری آنها از تهران می‌تواند عملکرد آنها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. دود این تبعیت‌های سیاسی نیز که با انتخاب یک شهردار کارگزارانی بیشتر نیز می‌شود، فقط به چشم مردم مشهد می‌رود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون