به گزارش «قاصدنیوز»، با تغییر مسئولان دانشگاه فردوسی، فعالیتهای فرهنگی و سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد به حاشیه های مختلفی کشانده شده است. بازگرداندن اساتید معلوم الحال به مناصب، تبلیغات میتینگ سیاسی سالگرد انتخاب حسن روحانی در صحن دانشگاه، فشار بر تشکلهایی همانند بسیج و جولان دادن به تشکلهای حاشیه ساز، حمایت از سخنان ساختارشکنانه علی مطهری در آذرماه93، برگزاری کنسرت موسیقی بر خلاف دستور مقام قضایی و اخیرا نیز رقاصی در جشنواره بین المللی غذا و دعوت از طراح پروژه 72کشته سازی فتنه 88 گوشه ای از اقدامات آشکار مسئولان دانشگاه فردوسی است.
وقایع اخیر دانشگاه فردوسی واکنش شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی،جامعه ی اسلامی و هیئت دانشجویی سید الشهدا(علیه السلام) این دانشگاه را برانگیخت و این تشکل های در بیانیه ای نوشتند:
بسمه تعالی
اعضا محترم هیأت امنا دانشگاه فردوسی مشهد
اعضا محترم هیئت نظارت دانشگاه فردوسی مشهد
اعضای محترم شورای فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد
سلام علیکم
با احترام ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام کاظم (علیه السلام) پیرو برنامه"فستیوال غذای بین الملل" و حضور غیر قانونی و هدفمند یکی از عناصر فتنه در " سمینارجامعه شناسی توسعه در ایران" که باعث رنجش خاطر دانشجویان دانشگاه فردوسی و موجب سوء استفاده برخی از افراد گردیده است .
متاسفانه جریانی که با اصرار به برگزاری برنامه های پرحاشیه متعدد در گذشته و اخیرا نیز مراسم رسمی رقص و پایکوبی باعث خدشه به جایگاه و محیط مقدس دانشگاه گردیده است .در راستای دفاع از ارزش ها و کیان دانشگاه اعلام می دارد ما دانشجویان دین باور و ارزشی بنا به رسالت دانشجویی و انقلابی خود در راستای حفظ جایگاه علمی و فرهنگی متناسب با شاخصه های اسلام ناب و انقلابی و در شأن پایتخت معنوی جهان اسلام و از طرفی جلوگیری از نفوذ و رواج اباحه گری و پلورالیسم دینی و فرهنگی در دانشگاه، ضمن اعلام انزجار از رویه فوق موارد ذیل را خواستاریم :
- توضیح و پاسخگویی نهاد ها و مسئولان مربوطه در دانشگاه که در چشم انداز فرهنگی دانشگاه فردوسی و در راستای تحقق دانشگاه اسلامی ، در ورطه عمل، دین چه جایگاهی دارد ؟ آیا تحقق دانشگاه اسلامی هدف است یا دانشگاه سکولار و دین گریز ؟
- برخورد انضباطی و قانونی با عوامل و مسبّین این برنامه .
- جلوگیری از سوء استفاده مسئولانی که با سوء استفاده از استقلال دانشگاه، به دنبال مصونیت همه جانبه خود جهت رقم زدن چنین اقداماتی در فضای دانشگاه می باشند .
- مسئولان و مدیران مربوطه در دانشگاه در حوزه ی نظارتی چه نقشی در دانشگاه ایفا می کنند؟ خط قرمز ترسیم شده برای آقایان کجاست ؟! ملاک عمل، کدام قانون و چه تفسیر انبساطی از قانون است که اجازه ی برگزاری چنین برنامه هایی در محیط عمومی دانشگاه صادر می گردد؟
در پایان ضمن مطالبه جدّی، عذرخواهی و استعفای رئیس دانشگاه که دقایقی نیز در جمع فوق حضور داشته است و متاسفانه واکنش مناسبی نشان نداده را داشته و خواستار برگزاری تجمع اعتراضی در مورخه 28/2/94 ساعت 13 در مقابل سازمان مرکزی دانشگاه می باشیم.
حجت الاسلام حسین راجی امام جماعت مسجد دانشگاه فردوسی نیز به این وقایع واکنش نشان داد
همچنین دانشجویان عراقی دانشگاه فردوسی نسبت به ماجرای رقص در این دانشگاه واکنش نشان دادند. متن این نامه بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
سلاما على شهداء الاسلام
سلام بر شهدای اسلام
سلاما على المجاهدین فی سوح القتال وهم یدافعون عن اعراضنا
سلام بر مجاهدان و رزمندگان در میدان های جنگ که از آبرو و شرف ما دفاع می کنند
سلاما على امهات الشهداء اللواتی قدّمن ابناءهن بین یدی الامام المهدی (ع)
سلام بر مادران شهدا؛ مادرانی که فرزندان خود را به امام زمان ( در راه امام زمان ) تقدیم کردند
ماحدث یوم الاحتفال کان بصمة عار فی جبیننا کعراقیین کنا وما زلنا مدافعین عن رایة صاحب الزمان (ع)
آنچه در روز جشن روی داد، لکه ی ننگی بر پیشانی ما عراقی ها که مدافعان پرچم امام زمان (عج) هستیم،بود.
لم نکن نتصوّر ان یخرج من بیننا کعراقیین بعض المتاثرین بعادات الغرب المغرض و ثقافته
تصور نمی کردیم که از میان ما عراقی ها، تعدادی افراد متأثر از عادات و فرهنگ غرب کینه توز برخیزند
الذین اساؤا لسمعة ذلک العراق الذی قرن على مدى التاریخ مع اسم الامام الحسین (ع)
کسانی که به نام نیک آن عراقی بدی کردند که در طول تاریخ، نام آن با نام امام حسین(ع) مقرون بوده است
فعُرف ببلد الامام الحسین واخیة العباس (ع)
به عنوان سرزمین امام حسین (ع)و برادرش عباس شناخته شده است
فوصف ابناؤه بالرّجولة والتضحیة اقترانا بهذه الاسماء
پس به منظور مقترن بودن به این اسم ها ، فرزندان آن به مردانگی و فداکاری وصف شده اند
نحن من جانبنا کطلبة عراقیین جئنا ندرس فی جمهوریة ایران الاسلامیة نعلن ونقول الى جمیع الطلبة فی جامعة فردوسی
ما از طرف خودمان، همچون دانشجویان عراقی که به ایران آمده و در کشور جمهوری اسلامی ایران تحصیل می کنیم به تمامی دانشجویان دانشگاه فردوسی اعلام می کنیم و می گوییم
ان الطلبة الذین قاموا بهذا الفعل لایمثلون الشعب العراقی وثقافة دولته وانما یمثلون انفسهم فقط ...
دانشجویانی که اقدام به این کار کرده اند، نماینده ی مردم عراق و فرهنگ دولت آن نیستند و تنها نماینده ی خود می باشند
انا نقدّم اعتذارنا الى امام العصر والزمان (ع) اروحنا لتراب مقدمه الفداء والى کل شهید أعطی روحه من أجل الدین والمذهب ...
ما از پیشگاه امام زمان ( ارواح ما فدای خاک پای ایشان باد) و از هر شهیدی که روح و جان خود را به خاطر دین و مذهب عطا کرده است عذرخواهی می کنیم ( عذرخواهی خود را تقدیم می داریم)
ونتمنّى من جمیع الطلبة ان یحترموا من ضحّوا وما زالوا یضحّون من اجل ان تستمر مسیرة اهل البیت (ع)
و از تمامی دانشجویان امید آن داریم (خواهشمندیم) که به کسانی که برای استمرار مسیر اهل بیت فداکاری کرده و همچنان در حال فداکاری هستند احترام بگذارند
اخوتی لنضع ایدینا مع الایدی التی تناصر الامام (ع) ولیست التی تخذل تلک الایدی ...
ای برادرانم؛ بر ما واجب است که دستان خود را در دستانی بگذاریم که امام را یاری می کند نه آن دستانی( دستان ما) که یاران امام را تنها و بدون مساعدت رها می کند
فإنّ الزمان الذی خُذل به الامام الحسین (ع) لیس ببعید ... احذروا من إعادة الکرّة من جدید
زمانی که امام حسین در آن تنها و بدون کمک رها شد، چندان دور نیست....از تکرار دوباره ی (واقعه) بپرهیزید
امام الزمان (ع) مُراقب لأعمالنا ومواقفنا هل نحن مع انصاره أم مع أعدائه ؟
امام زمان(ع) ناظر بر اعمال و موضع گیری ها و رویکردهای ما است. آیا ما با یاران او هستیم یا با دشمنان او؟
جمعی از دانشجویان عراقی دانشگاه فردوسی مشهد
25 رجب 1436
آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه 26اردیبهشت ماه گفت: دو هفته پیش در دانشگاهها اعتکاف راه افتاد، اعتکاف برادران و خواهران جوان متعبد عابد، دانشگاه را به صورت یک معبد درست کرد و هفته بعد آن در همین معبدی که اعتکاف و یارب گوهای جوان به وجود آورده بود، جشنی درست شود به عنوان جشن غذای بینالمللی و بعد خاتمه جشن با رقص و پایکوبی تمام شود.
چرا مسؤولان دانشگاه رقص و پایکوبی را لاپوشانی میکنند؟
آیت الله علم الهدی افزود: در این موضوع مسؤولین و متولیان نیز هی چشمپوشی کنند، هی بخواهند لاپوشانی کنند که این بوده و آن نبوده، آخر چرا؟ شما مسؤول این نظامید، شما مدیر این نظامید. آقای رییس دانشگاه، آقای وزیر ارشاد، آقای وزیر علوم، این مردم خون داده اند شما وزیر شدهاید، زمان شاه با یک خودکار «پنج زاری» حکم وزارت یک وزیر امضا میشد، وزارت شما آقای وزیر بر روی سیل خون جوان های شهید استوارشده است، شما چه خردهبردهای با بیدینها و لامذهبها و ضد انقلابها دارید که باید نمایشگاه کتاب شما جولان گاه کتاب ضد انقلاب مرتد شود؟
http://www.ghasednoor.ir/fa/tiny/news-5130
ارسال نظر