به گزارش قاصدنیوز، همواره یکی از دغدغههای مسوولان شهری تلاش جهت ترویج فرهنگ شهروندی و اطلاعرسانی به موقع و شفاف عملکرد مجموعهها است و در این مسیر نیز از هر روشی استفاده میکنند تا آن تبلیغ و مولفه آموزشی ماندگار شود.
استفاده از هنر همیشه بهترین راه برای تبلیغ موضوعات مختلف در همه عرصهها به خصوص عرصه فرهنگ شهروندی و اطلاعرسانی عملکرد مجموعهها است چرا که هنر به عنوان راهکاری تضمین شده میتواند در ذهن همگان نفوذ کرده و موضوع مدنظر را برای همیشه ملکه ذهن مخاطبان کند؛ از طرفی استقبال مخاطبان نیز از این روشها بیشتر است.
اما در مسیر استفاده از هنر نیز باید خلاقیت مدنظر قرار گیرد تا ذهن مخاطبان خسته نشود و این سبب میشود که استقبال شهروندان نیز افزایش چشمگیری پیدا کند.
شهرداری مشهد نیز به عنوان یکی از شهرداریهای کشور همیشه به دنبال استفاده از روشهای جدیدی برای اطلاعرسانی عملکرد به صورت شفاف و ترویج فرهنگ شهروندی بوده است؛ از برگزاری برنامههای بازدید از پروژههای شهری برای اقشار مختلف مردم تا استفاده از تابلوها، تلویزیونهای شهری، انیمیشن، ظرفیت تلویزیون، رادیو و...
اما در آخرین اقدام مدیریت روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در قالبی جدید به انجام وظیفه اطلاعرسانی خود پرداخته است. استفاده از تئاتر پرفورمنس به عنوان روشی نو و خلاقانه برای تبلیغ مولفههای فرهنگ شهروندی و همچنین اطلاعرسانی اقدامات و عملکرد شهرداری در دو سال گذشته چندیست که در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.
در این اقدام تیمهای دو نفره پرفورمنس در قالب سیلورمن( مرد نقرهای) و گلدمن(مرد طلایی) در معابر پرتردد، بازارها و مکانهای تجمع شهروندان در شهر حضور یافته و به اجرای نمایش و همچنین توزیع بروشورهای مختلف در زمینه فعالیتهای شهرداری و مضامین مختلف در حوزه فرهنگ شهروندی پرداختند که با استقبال چشمگیر شهروندان نیز همراه شد.
از پرفورمنس تا بازدید اقشار مختلف شهروندان از پروژههای شهری
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد با ذکر این نکته مهم که شهرداری مشهد همواره به دنبال روشهای مختلفی بوده تا بتواند اقدامات خود را در زمینههای مختلف و همچنین مضامین فرهنگ شهروندی اطلاعرسانی کند، میگوید: یکی از روشهایی که شهرداری مشهد چند سالی است از آن به عنوان یک روش تاثیرگذار استفاده کرده برگزاری برنامههای بازدید شهروندان و اقشار مختلف مردم از پروژههای شهری مشهد است.
مهدی رضویکیا میافزاید: با این ایده شهروندان ضمن آشنایی با پروژههای شهری و روند احداث آنها، متوجه میشوند عوارضی را که پرداخت میکنند در مسیر ایجاد محیط شهری مناسب و زندگی شهروندی مطلوب هزینه میشود.
وی تصریح میکند: این بازدیدها از پروژههای مهمی همچون خطوط یک و دو قطارشهری، بوستانهای جدیدی در حال احداث، مجتمع صنعتی بازیافت، پروژههای عمرانی بزرگ شهری و... صورت میگیرد که در آن از دانشآموزان، دانشجویان و اساتید دانشگاهها گرفته تا کارگران، بانوان خانهدار، سالمندان، صاحبان مشاغل مختلف، مدیران و مسوولان ارشد کشوری و صاحب نظران حضور دارند.
رضویکیا ادامه میدهد: در کنار این برنامه، شهرداری مشهد با استفاده از ظرفیت برنامههای تلویزیونی و رادیویی سعی در ارائه شفاف گزارش عملکرد خود و همچنین ترویج فرهنگ شهروندی دارد که از جمله این برنامهها میتوان از برنامههای رادیویی شهرما و شهرآوا و برنامههای تلویزیونی اشاره، گفتگو و... نام برد؛ همچنین تیزرهای تلوزیونی نیز در قالب انیمیشن در این مسیر به کمک شهرداری میآید.
وی میگوید: استفاده از روشهای تبلیغ محیطی مانند نصب بنرهای سطح شهر، تلویزیونهای شهری، بیلبوردهای مختلف نیز از دیگر اقدامات شهرداری در حوزه اطلاعرسانی عملکردی است.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد اما در ادامه به استفاده از روش جدید و هنرمندانههای برای اطلاعرسانی عملکرد شهرداری و همچنین گسترش مضامین مختلف فرهنگ شهروندی اشاره میکند و ادامه میدهد: در آخرین اقدام، روابط عمومی شهرداری مشهد با استفاده از گروههای پرفورمنس در قالب سیلور من و گلد من اقدام به تبلیغ و اطلاعرسانی عملکرد شهرداری در سطح شهر کرده است.
رضویکیا تصریح میکند: در این اقدام تاتر پرفورمنس با حضور یک سیلور من( مرد نقرهای) و یک گلدمن(مرد طلایی) در مکانهای پرتردد شهر مشهد حضور پیدا کردند.
وی اضافه میکند: این گروهها در بوستانهای ملت و کوهسنگی، بازارهای فردوسی، پروما و الماس شرق و همچنین ایستگاه قطارشهری تقیآباد به اجرای نمایش پرداختند.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد میگوید: این گروههای دو نفره در بوستان ملت و تقیآباد در دو نوبت صبح و عصر برنامه اجرا کردند.
رضویکیا به محوریت این برنامه اشاره میکند و میگوید: این برنامه با محوریت خطوط قطار شهری، توزیع کتاب "زندگی در زیر شهر جاریست" و تراکتهای گزارشی از عملکرد دوساله برگزار شد.
مدیر روابط عمومی و بینالملل شهرداری مشهد در پایان خاطرنشان کرد: هر گروه دو نفره به اجرای دو ساعته و یک ساعت و نیمه پرداختند.
تصاویر:
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد
http://www.ghasednoor.ir/fa/tiny/news-6747
ارسال نظر