تاریخ خبر: کد خبر: 675

نارضايتي زائران از برنامه‌هاي شبكه استاني براي شناخت اين شهر

عضو هيات علمي دانشگاه گرگان گفت: 29.6 درصد از زائران از برنامه‌هاي شبكه خراسان براي شناخت بيشتر شهر مشهد استفاده كرده‌اند و اين درحالي است كه بخش زيادي از زائران برنامه‌هاي شبكه خراسان را براي شناخت مشهد و فرايند زيارت مطلوب نمي دانند.

نارضايتي زائران از برنامه‌هاي شبكه استاني براي شناخت اين شهر

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ايسنا منطقه خراسان، مهدي سقايي در نشست هم‌انديشي ارزيابي وضعيت اطلاع‌رساني گردشگري شهر مشهد كه امروز در تالار شوراي شهر برگزار شد، اظهار كرد: پژوهش ارزيابي وضعيت اطلاع‌رساني گردشگري شهر مشهد با ارائه پرسشنامه به 1000 نفر زائر بالاي 18 سال شهر مشهد از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردين ماه سال ‌جاري انجام شد.

 

وي افزود: براساس اين پژوهش 51.7 درصد زائران وضعيت اطلاع‌رساني گردشگري در شهر مشهد را قوي و بسيار قوي ارزيابي كرده و تنها 32.1 درصد آن را ضعيف و بسيار ضعيف دانسته‌اند.

 

سقايي ادامه داد: بيشترين اطلاعات درخواستي زائران در قبل از سفر در مورد اقامتگاه‌ها و سپس شناخت از خيابان‌هاي مشهد و به وي‍ژه خيابان‌هاي منتهي به حرم، اقامتگاه‌ و ديگر نقاط  مشهد و در نهايت اطلاعات مربوط به مراكز تفريحي مورد نياز است.

 

وي با اشاره به اینکه اينترنت به عنوان يكي از مهم‌ترين ابزارهاي اطلاع‌رساني،‌ اظهار كرد: تنها 24.8 درصد از زائراني كه به اينترنت دسترسي دارند براي آشنايي و شناخت از شهر مشهد و اطلاع‌يابي گردشگري از آن استفاده كرده‌اند.

 

اين پژوهشگر خاطرنشان كرد: اين آمار نشان‌دهنده پايين بودن قابليت‌هاي فضاي مجازي براي اطلاع‌رساني به خصوص در چند سال اخير است.


وي نقشه گردشگري مشهد را يكي ازپركاربردترين اقلام اطلاع‌رساني گردشگري مورد استقبال و استفاده زائران در پايگاه‌هاي اطلاع‌رساني خواند.

 

سقايي اظهار كرد: مكان‌هاي فرهنگي و هنري، جاذبه‌هاي گردشگري و مراكز مذهبي نقاطي هستند كه زائران بيشتر از همه نسبت به آنها شناخت دارند و با اينكه خريد فعاليتي پرچاذبه در هنگام فراغت از زيارت است شناخت نسبت به آن در سطح پاييني قرار داشته است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون