
«سفرههای همدلی» ویژهبرنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی خراسان رضوی است که در سومین سال مهمانخانههای مردم در این ماه نورانی شده است. «سفره همدلی» که محصول گروه هنری مصور است توانسته با استفاده از ظرفیتهای مردمی جزو معدود برنامههای پرمخاطب در چند سال اخیر شبکه استانی شده است.
«قاصدنیوز» در گفتوگویی با کارگردان این برنامه از دلایل موفقیت و مقبولیت آن در بین مخاطبان جویا شده است. وی ضمن قدردانی از اعتماد مدیران شبکه استانی بر این نکته تأکید کرد که این اعتماد باید به تمام برنامهها در طول سال گسترش پیدا کند.
حسین فقیه گفت: برنامه «سفرههای همدلی» سومین سال است که مهمان سفرههای مردم است. این برنامه در دو سال گذشته با رویکرد پرداختن به سبک زندگی اسلامی توانسته جایگاه خوبی در بین مخاطبین خود به دست آورد. این ویژهبرنامه توجه ویژهای به کیفیت نمایش و جلوههای بصری دارد و با تکیه بر داشتههای بومی خود و فعالان فرهنگی و انقلابی استان برنامه قابل قبولی را برای مخاطبین ارائه دهد.
وی افزود: سفرههای همدلی با بیش از سه و نیم میلیون مخاطب جز برنامههای موفق سیمای خراسان است و بهطور میانگین روزانه 40 هزار پیامک برای برنامه ارسال میشود.
این کارگردان تلویزیون اذعان داشت: من آمار پیامکهای برنامه را با بعضی از مجریان برنامههای شبکههای ملی در میان میگذارم و با آمار پیامکهای آنان مقایسه میکنم، متوجه میشوم که آمار پیامک برنامه «سفرههای همدلی» دو برابر است. این در حالی است که ما حتی فرصت نمیکنیم که همه این پیامکها را بخوانیم و بررسی کنیم. بسیاری از پیامکهای ما استانی نیستند و از همه جای کشور برای ما پیامک میآید.
فقیه استفاده از ظرفیت جوانان توانمند، خلاق و خوشفکر را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: نیاز ما این است که بستر و فضای مناسب و قابل قبولی برای بروز و ظهور این استعدادها در همه حوزهها هنری و فرهنگی وجود داشته باشد. اتفاق خوب این بود که شبکه استان خراسان رضوی این موقعیت را در اختیار ما قرارداد و نتیجه این اعتماد قابلقبول بود. بچههای انقلابی و مسجدی از این موقعیت بهخوبی استفاده کردند و توانستند توانمندیهای خود را در عمل، به نمایش بگذارند.
او همچنین افزود: سازمان صداوسیما هم فرصت و بستر خیلی خوبی را فراهم کرد و حمایت همهجانبهای را انجام داد. و همینکه این برنامه برای سال سوم روی آنتن صداوسیمای خراسان رضوی میرود نشان از اعتماد مدیران و کارشناسان به بچههای مذهبی و مسجدی بوده است.
کارگردان برنامه «سفرههای همدلی» خاطرنشان کرد: قطعاً اگر این اعتماد و نگاه گسترش و تعمیم پیدا کند، میتوانیم شاهد اتفاقات و رخدادهای مطلوبتر و بسیار متفاوتتر در این عرصه باشیم.
وی در ادامه گفت: استفاده از فکر و خلاقیتها نیازمند گسترش دایره دوستان همراه با صداوسیما است و باید برای افراد بیشتری باب همکاری باز شود، فکرهای بیشتری به سازمان تزریق تا سازمان بتواند از گستره عظیم افکار و ذهنهای خلاق و نیروهای توانمند بهرهمند شود. صداوسیما باید، این سفره همدلی بین بچههای مسجدی، خلاق و هنرمند پویا را به طول سال گسترش دهد.
حسین فقیه بیان کرد: این نیازمند این است که سازمان آغوشی را که بازکرده است بازتر کند، و امکان ورود افراد و افکار را بیشتر فراهم آورد، و افراد توانمند هم خود را از این موقعیت محروم نکنند. وقتی افراد هنرمند و خلاق ما به حوزههای هنری ورود نکنند درنهایت این مردم و مخاطبین هستند که ضرر میکنند یا مخاطب مایل بهجاهای دیگر میشود که به او خوراک میدهند و یا تبدیل به یک مخاطب منفعل میشود چون احساس میکند آن چیزی که میخواهد به دستش نمیرسد.
این کارگردان ورود افراد فعال و خلاق را به رسانه مهم دانست و اذعان داشت: فضای امروز ما جنگ رسانه و تقابل فرهنگی است و ما در حال رقابت با حریفانی هستیم که در خانههای مردم حضور دارند و این نیازمند تجمیع تمام انرژیها و توانمندیهای ماست.
او همچنین افزود: تجربه سفرههای همدلی باید ادامه ادامه داشته باشد و در بقیه ایام سال شاهد بیشتر شدن اینگونه برنامهها باشیم، سفرهای که صداوسیما پهن کرده برای همدلی و همفکری با افراد توانمند و خلاق و هنرمند فقط محدود به ماه مبارک رمضان نباشد.
حسین فقیه با تأکید بر اینکه مجموعه برنامههای «سفرههای همدلی» یک برنامه خصوصی است ادامه داد: من ضمن تشکر از صدا سیما باید بگویم سازمان پخش برنامه را به عهده داشته و هزینه های آن بر عهده بخش خصوصی است.
http://www.ghasednoor.ir/fa/tiny/news-5552
ارسال نظر