تاریخ خبر: کد خبر: 8440

در نشست خبری فیلم سیانور عنوان شد

شعیبی: اگر امکانات در کشور یکسان توزیع شود قطعا مشهد را برای کار انتخاب می‌کنم

کارگردان فیلم سیانور گفت: اگر تقسیم انرژی، امکانات و جریان کار در همه کشور یکسان شود، اولین جایی که من برای کار انتخاب می‌کنم مشهد است و شاید در مشهد ماندگار شوم.

شعیبی: اگر امکانات در کشور یکسان توزیع شود قطعا مشهد را برای کار انتخاب می‌کنم

به گزارش «قاصدنیوز»، بهروز شعیبی شنبه‌شب در نشست خبری فیلم سینمایی سیانور که در محل پردیس سینما هویزه مشهد برگزار شد، گفت: من به‌عنوان یکی از شهرستانی‌هایی که در حال حاضر مقیم تهران است از اینکه تمام امکانات و تمام جریان کاری متمرکز شد در شهر تهران متأسفم، در حالی‌ که خاستگاه و علاقه من در جای دیگری است.

وی ادامه داد: اگر تقسیم انرژی، امکانات و جریان کار در همه کشور یکسان شود، اولین جایی که من برای کار انتخاب می‌کنم مشهد است و شاید در مشهد ماندگار شوم.

کارگردان فیلم سیانور با بیان اینکه به نظر من این کار یک جریان مدیریتی می‌خواهد و شاید کار ساده‌ای نباشد که ما بتوانیم در شهری غیر از پایتخت کار کنیم، اضافه کرد: 90 درصد کارگردان‌ها شهرستانی هستند این در حالی‌که است که 99 درصد از کارها در تهران تولید می‌شود.

شعیبی با بیان اینکه سینما به لحاظ گستردگی گونه‌های مختلف در حال کوچک شدن است، بیان کرد: در جشنواره دهه 60 و 70 شما انواع ژانرهای کودک، کمدی، اجتماعی، اکشن و ... را می‌دیدید و همه این ژانرها باهم داوری می‌شد اما متأسفانه این اتفاق در جشنواره‌های ما هم در حال نقصان است.

وی افزود: به نظر من داور ما هم باید یک محدوده خاص را داوری کند چون زمانی که یک فیلم مقداری گونه‌اش با سایر فیلم‌ها متفاوت است داوری نمی‌شود و به نظر من این اشکال در سینمای ماست.

کارگردان فیلم سیانور تصریح کرد: با ساخت یک فیلم با ژانر اجتماعی و موضوع قصاص می‌توانستم به عنوان یک مؤلف اسم خودم را ثبت کنم اما با این شیوه یک فرد مثل من و رضوی به‌عنوان یک فرد نمی‌تواند سینمای ما را جلو ببرد.

شعیبی با اشاره به اینکه واقعیتی که در سینمای ما وجود دارد این است که سینمای ایران توسط عده‌ای روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود اظهار کرد: در هر دوره به یک مدل است؛ امروز تحت تأثیر یک فیلم‌ساز هستیم و همه فیلم‌ها شبیه فیلم‌های اوست و در دهه قبل شبیه یک فیلم‌ساز دیگر بود و دهه آینده شبیه یک فیلم‌ساز دیگر می‌خواهند باشد.

وی خاطرنشان کرد: این نوع نگاه و کوچک شدن سینما باعث شده پیشکسوتان و کارگردانان ماهر که می‌توانند در گونه‌های مختلف فیلم بسازند مهجور بمانند و کمتر آن‌ها را در عرصه فیلم‌سازی ببینیم.

شعیبی گفت: شاید از این تنوع فردی مثل بهروز شعیبی نفع نبرد اما قطعاً تنه سینمای ما را تنومندتر می‌کند.

کارگردان فیلم سیانور با بیان اینکه بازیگران این فیلم کار بسیار پیچیده و سختی داشتند، گفت: سیانور فیلمی بود که مانندش در چند سال گذشته ساخته نشده بود یعنی نمایش دوره تاریخ معاصر بدون بزرگ‌نمایی و اغراق کردن و سیاه نمایی‌های متداول و پرهیز از کلیشه‌ها.

شعیبی با اشاره به اینکه نقش‌های این فیلم اکثراً شخصیت‌های واقعی بودند و یا باید در یک بستر واقعی تاریخ می‌بود، اظهار کرد: مثلاً نقش هانیه توسلی برگرفته از ذهن نویسنده بود و برای جلو بردن یک قصه عاشقانه پرورش‌ یافت ولی به‌ هر حال یک دوره تاریخی از دریچه نقش او می‌دیدیم و نمی‌توانست چریک دهه 50 را نشناسد و این نقش را بازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: گرد آمدن این بازیگران و بده بستانشان برای ما اتفاق خاصی بود چون یک تعداد از بازیگران نقش‌هایی را بازی کردند که تا این فیلم در این نقش‌ها دیده نشده بودند.

در ادامه این نشست یکی از بازیگران فیلم سیانور عنوان کرد: سیانور یک فیلم معمولی نیست و معمولی هم ساخته نشده و هدفش معمولی و سطحی نبوده است.

بهنوش طباطبایی ادامه داد: این فیلم را نمی‌شود معمولی نگاه کرد؛ سیانور فیلمی است که نگاه دقیق و عمیقی را می‌طلبد چون این فیلم حرفی دارد که باید دقیق و ظریف به این فیلم نگاه کرد و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون